Aquests darrers dies estic immers
en les correccions per a les avaluacions finals. Si vols fer una avaluació
qualitativa i tens grups nombrosos, és una feinada (tot i que una part de
l'avaluació s'hagi anat fent al llarg del curs). L'avaluació acreditativa és la
més difícil però no es pot obviar perquè els docents tenim també la
responsabilitat d'acreditar un nivell d'aprenentatge. Amb molts col·legues
comparteixo que aquesta és la tasca menys gratificant de la diversitat de tasques
que tenim les professores i els professors. Quan qualifiques sempre tens dubtes
i has de vigilar les "contaminacions": el nivell dels treballs
anteriors, els sorolls o el propi cansament que et pot distreure... Has de
tenir uns indicadors el més clars i explícits (i coneguts per l'estudiant)
possibles.
L'experiència docent (i, per tant, també experiència com
avaluador) et fa menys feixuga aquesta tasca però l'experiència també pot ser
un "contaminant" perquè genera preconceptes i idees prèvies a l'hora
de corregir. El que sí és clar és que no es bo voler córrer, cal prendre's el
temps necessari per mirar-se cada treball i cal fer pauses. Com aquesta, que
m'ha permès fer l'entrada pel blog abans de seguir en la immersió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada