dimarts, 5 de juliol del 2016

MOVIMENT PER LA INNOVACIÓ A L’ESCOLA CATALANA



A Catalunya s’està produint un moviment de base en l’educació que recorda l’eclosió d’escoles actives de finals i de després del franquisme, on, entre altres, es recorda el moviment de les escoles del CEPEPC (Col·lectiu d’escoles per l’Escola Pública Catalana).

El nou moviment, Escolanova 21, aplega cada cop més centres (s’ha rebut la petició d’adscripció de més de 600 escoles!) sota el “convenciment que l’educació millora a través de la col·laboració, l’intercanvi i l’aprenentatge mutu: entre alumnes, entre mestres, entre escoles i entre societats”. És per això que aquest moviment pretén “crear un ecosistema educatiu avançat que intercanviï, que aprengui, que millori el seu treball i que ajudi al canvi educatiu de tot el sistema”. Les escoles que formen aquesta xarxa volen “contribuir que tots els infants i joves gaudeixin d’un aprenentatge rellevant i amb sentit”.

El sistema educatiu està passant un moment difícil, fruit de polítiques que han semblat més adreçades a portar-lo cap endarrere que a facilitar un avenç. Caldrà esperar a veure com evolucionen les coses però Escolanova 21 pot suposar un moment d’inflexió, l’inici d’un canvi de fons per a millorar l’educació, recuperant una tradició innovadora i progressista que en altres moments havia caracteritzat l’escola catalana. És un glop d’esperança en un moment en que ens feia força falta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada