L’Assemblea Nacional francesa va votar el passat 7 de juny, en primera
lectura, un projecte de llei per ampliar la prohibició de l’ús de telèfons mòbils
a les escoles. Fins ara, a França, cada centre decideix on no es pot utilitzar
el mòbil. Si s’aprova la nova llei, la prohibició serà més general: no es podrà
fer servir en cap espai del centre, excepte si hi ha una normativa pròpia que
determina zones on es podrà fer l’excepció a aquesta prohibició. Algunes crítiques
a la nova llei han apuntat que palesa la pèrdua d’autoritat dels docents, que
serà una prohibició difícil de fer complir (més del 90% dels joves francesos de
12 a 17 anys tenen telèfon mòbil) o que crearà el problema (i el cost) d’haver
d’habilitar llocs on es puguin guardar els aparells.
No sembla que prohibir s’escaigui gaire amb educar, si entenem l’educació
com un procés d’acompanyament que ajudi l’estudiant a aprendre i a ser cada
vegada més capaç de conduir autònomament el seu procés d’aprenentatge i la seva
presa de decisions. En el cas dels telèfons mòbils, treure’ls a la força i
radicalment de l’escola obvia que els mòbils hi són i que l’escola el que
hauria de fer és educar en el seu ús, ajudant l’alumnat a desenvolupar un
pensament crític que inclogui considerar els perjudicis però també les
avantatges de l’ús d’aquesta tecnologia. Prohibir és el més fàcil però no pas el més
profitós per educar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada