dimarts, 12 de març del 2013

PERCEPCIÓ PÚBLICA DE LA PROFESSIÓ DOCENT (Recull de premsa)

EL PERIÓDICO DIGITAL
BARÒMETRE DEL FEBRER
La meitat dels espanyols creuen que el mestre ha de ser autoritat pública
Les retallades i la falta de respecte dels alumnes desmotiven els professors, segons el CIS
La professió docent és la més ben valorada després de la mèdica

Dimecres, 6 de març del 2013
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona

El 73,8% dels espanyols creuen que els professors no tenen tota l'autoritat que necessiten i el 51,8% opina que haurien de ser considerats com a autoritat pública, segons es desprèn del baròmetre del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) corresponent al mes de febrer i fet públic aquest dimecres. Els principals problemes del col·lectiu són, segons recull el CIS, la falta de disciplina dels alumnes (32,5%), el nombre d'estudiants per aula (28,9%) i la falta d'interès dels alumnes (28,8%). Per solucionar-ho, prossegueix el baròmetre, la ciutadania opina que fan falta més recursos materials i tècnics (22,3%) i dotar el professor de més autoritat (21,4%).
A més, el 62,4% dels enquestats veuen poc o gens motivats els professors espanyols, una situació que atribueixen principalment a la crisi econòmica i a les retallades (19,8%), encara que també la consideren atribuïble a la falta de respecte que els mostren els alumnes (13,6%) i al poc prestigi social que té la professió (12,8%).
Millorar la formació
També hi ha qui opina, en un 11,3%, que convindria proporcionar més recursos de formació contínua al professorat i, en un 10,9%, millorar els criteris de selecció per accedir a carreres i càrrecs docents.
La meitat dels entrevistats (53,2%) opinen que la imatge del professorat ha empitjorat en els últims deu anys, i això tot i que és la segona professió més valorada pels espanyols després dels metges (81,58%). El 41% dels pares i el 39% dels alumnes tenen una imatge regular del col·lectiu docent. Només un 3,2% dels pares i un 1,2% dels alumnes la tenen molt bona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada