dimarts, 8 de juliol del 2014

SERVEIS COMUNITARIS A L'ESO (Recull de premsa)



EL PERIÓDICO DIGITAL 2-7-2014

Experiència pilot

70.000 estudiants catalans hauran de fer serveis comunitaris per passar l'ESO

Joves de 15 i 16 anys hauran de dedicar almenys 10 hores en un curs al voluntariat

MARÍA JESÚS IBAÑEZ / Barcelona
 
Uns 70.000 estudiants catalans de 15 i 16 anys, alumnes de 1.108 instituts catalans, hauran de fer un mínim de 10 hores de serveis a la comunitat, com a matèria obligatòria per obtenir el títol d'ESO. Aquest és l'objectiu plantejat per d'aquí cinc anys per la Conselleria d'Ensenyament, que aquest dimecres ha presentat un ambiciós pla perquè "els estudiants experimentin i protagonitzin, al llarg de la seva trajectòria escolar, accions de compromís cívic, aprenguin l'exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i les seves capacitats al servei de la comunitat", ha dit la titular d'aquest departament, Irene Rigau.
Després de dos cursos en què el voluntariat social s'ha aplicat com a experiència pilot en un centenar d'instituts, el setembre vinent aquesta activitat ja serà obligatòria en un total de 152 centres (amb uns 5.000 estudiants implicats). Paral·lelament, Ensenyament començarà a impartir formació als professors de 180 instituts perquè, ja el 2015-2016, vagin incorporant-se al programa. La pràctica l'avaluaran les oenagés a les quals vagin els joves com a col·laboradors.
"Els professors designats podran decidir, en col·laboració amb els seus alumnes, en quins projectes de cooperació volen treballar. Prèviament, a l'aula s'analitzaran les necessitats i el context d'aquesta activitat, les causes i com es pot abordar el voluntariat", ha explicat Meritxell Ruiz, directora general d'Atenció a les Famílies i la Comunitat Educativa. Durant els dos anys de pla pilot, un 31% de les iniciatives s'han dedicat a l'intercanvi generacional i un 26% a l'acompanyament i suport a l'escolarització, ha afegit Ruiz. "I s'ha treballat des de disciplines tan diferents com les llengües, les ciències socials, la tecnologia, la plàstica o fins i tot el llatí", ha destacat.
El propòsit, ha subratllat per la seva banda Rigau, "no és incorporar una assignatura maria al currículum de secundària, ni fer que tots els alumnes siguin nois escortes, sinó que adquireixin, en un moment en què els joves fixen l'escala de valors que els guiarà quan siguin adults, nocions com el respecte, l'esforç o el treball en equip".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada