dimarts, 1 de juliol del 2014

UNA INNOVACIÓ EN EL TREBALL FINAL DE MÁSTER

En el màster Investigació i canvi educatiu que hem iniciat aquest curs en la meva Universitat hem plantejat una novetat en el Treball de fi de màster. Ens preocupava que la presentació d'aquests treballs només fos un examen i que no tinguéssim l'oportunitat de realitzar un intercanvi que pogués enriquir als seus autors i a altres estudiants i al professorat. Després de donar-li algunes voltes, vàrem decidir posar en marxa una sessió amb aquestes finalitats.

Ahir vaig moderar la primera sessió d'aquesta experiència. Es va tractar de que, durant el matí, quatre estudiants esposessin durant 15 minuts el seu treball (abans ens havien enviat un resum de com a màxim tres pàgines). Després de la presentació de cada treball, va intervenir el tutor o tutora. El moderador va apuntar algunes qüestions possibles pel debat i es va iniciar un col·loqui obert entre estudiants, professorat i el o la ponent, durant un màxim de 40 minuts.

Realitzar aquesta presentació és obligatori pels estudiants del màster però la novetat és que ni existeix cap tipus de qualificació ni l'assistència dels altres estudiats (i del professorat) és obligatòria, tot i que sí recomanada. El treball per ser avaluat haurà de ser presentat d'aquí uns 15 dies i serà corregit per dos professors del màster.  

Quan vam començar la sessió teníem la incògnita de com funcionaria aquesta innovació. I va anar molt bé. L'assistència va ser notable, el debat ric i participatiu, i les aportacions pel ponent de valor. Vàrem tenir la sensació que havíem trobat una possibilitat per realitzar un veritable intercanvi acadèmic.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada