dimarts, 13 de gener de 2015

RITMES

Un nou any. Dóna la sensació que el temps vola. Tant el temps de vacances com el dedicat a treballar. Quan comença un any és quasi inevitable plantejar-se millorar algunes coses. Potser estaria bé disminuir la sensació de viure amb un ritme massa accelerat i de que no s’acaba d’arribar als temes (de gestionar, de resoldre qüestions...) amb el mínim de tranquil·litat que ajuda a fer les coses millor i a gaudir-ne. No és quelcom fàcil de canviar. El context no ens acostuma a ajudar, al menys el context urbà. Probablement nosaltres tampoc ens ajudem a fer un canvi.

 La nostra docència, sovint, no se salva dels ritmes accelerats. És una llàstima perquè la institució escolar hauria de ser un espai que facilités l’aprenentatge ben construït, pas a pas, reflexivament, acompanyant l’alumnat atenent al temps que aquest necessita. És a dir, aprofitant el temps de veritat, qualitativament. Si en la nostra vida diària no som capaços de trobar moments de pausa, de prendre’ns el temps necessari per aquelles qüestions que no admeten respostes ràpides i superficials, i de disposar d’espais i temps pel diàleg i la conversa reposada amb els nostres companys i companyes, és molt difícil que a les aules les coses es facin amb la tranquil·litat necessària.

 El canvi d’any és una bona excusa per pensar en tot això. Tot i que moltes bones intencions duren pocs dies, no és menys cert que els canvis profunds es generen a partir d’actituds i de petits canvis, de decisions sobre qüestions concretes i abordables. Potser n’hi ha algunes que podem plantejar-nos, que ens sembli viable afrontar.

 Gaudiu del 2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada