La famosa nina Barbie es reinventa: la propera tardor veurà l'aparició
d'una Barbie amb micròfon i connexió sense cables a Internet. La joguina
gravarà el que diguin nens i nenes -i els que els envoltin- i enviarà les seves
veus al núvol, guardarà la informació (les veus es reconeixeran mitjançant un
programa informàtic) i contestarà a cada infant. La nina coneixerà tot el que
li agrada i el que li desagrada a cada nen o nena.
L'organització Campaign for
Commercial-Free Childhood (CCFC) ha iniciat una campanya contra l'aparició
d'aquesta nina. A banda que la informació pot ser usada amb moltes finalitats,
la pròpia companyia que fabrica la Barbie (Mattel) ha manifestat que la
informació obtinguda es farà servir perquè la joguina resulti més seductora.
El tema de la cada vegada menor privacitat en la societat actual és molt
preocupant però encara més quan, com en aquest cas, s'està utilitzant la
infància, arribant a generar un lligam afectiu amb conseqüències perilloses
dels nens i les nenes amb una empresa. En realitat, la nina es convertirà en un
pont.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada