dimarts, 19 de gener del 2016

PROJECTES EN COMPTES D'ASSIGNATURES



Finlàndia, referent en els darrers anys per a molts dels que volen millorar l'educació al nostre país, impulsa un nou canvi en el seu sistema educatiu: els projectes temàtics (Phenomenon Based Learning) substituiran l'organització per matèries disciplinars. Amb aquest canvi, del qual m'ha informat la professora Asun Llena, es pretén trencar amb la fragmentació disciplinar i afavorir l'aprenentatge actiu. Fa temps que s'escriu sobre la necessitat d'un ensenyament més integrat i globalitzat però, fins ara, no coneixia més que experiències aïllades. En aquest cas es tracta d'una aposta de país.

També ho és el Pla Estratègic de Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà que, igualment, opta per la metodologia de projectes (l'últim número, el 420, de la revista Guix tracta d'això). Els col·legis de jesuïtes de Catalunya també han començat a aplicar un sistema similar al que anomenen projecte Horitzó 2020. Serà que per fi ens adonem que el model de fragmentació disciplinar està quedant obsolet?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada