dilluns, 25 de gener del 2016

EL CONCEPTE D'AVALUACIÓ CONTINUADA




Fa uns dies, el meu grup d'innovació docent (TRANS.EDU, grup transversal sobre aprenentatge autònom) va organitzar una jornada de formació del professorat que portava per títol: L'avaluació continuada a la Universitat. Funcions i possibilitats a partir de l'anàlisi d'experiències.

S'havien inscrit més de 60 professors i professores i em va resultar sorprenent el perfil dels assistents: va assistir molt professorat amb una llarga trajectòria a la Universitat. No m'esperava aquest perfil. Entenc que és una mostra que el tema de l'avaluació interessa. D'entrada, sembla un bon símptoma.

Al llarg de la jornada va tornar a planejar la confusió entre avaluació continuada i una sèrie d'avaluacions sumatives o finals continuades. Si l'avaluació serveix per eliminar matèria, el que s'ha produït és una avaluació final. Aquest tipus d'avaluació és la que es produeix al final d'una seqüència formativa, coincideixi o no aquest final amb el de l'assignatura. Cal seguir treballant sobre el concepte d'avaluació continuada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada