He passat una setmana (una mica més, a causa dels viatges) a la República
Dominicana, impartint l'assignatura Avaluació
d'aprenentatges en un màster sobre Avaluació. L'experiència ha estat molt
enriquidora. Ho
ha estat per l'excel·lent acollida de les persones d'aquell país i pel
descobriment d'un territori al qual mai havia anat però, especialment, pel grau
d'implicació i pels desitjos de transformació de la realitat educativa per part
de les i dels participants
en el curs.
Hem treballat al voltant de les funcions de l'avaluació, la seva relació
amb les competències, la seqüència formativa ... i sobre les possibilitats
d'innovació per millorar l'avaluació dels aprenentatges a la República Dominicana.
Ho
hem fet analitzant casos, llegint textos, parlant, co-avaluant ... i pensant en
possibilitats factibles per a la millora. Sovint,
els participants deien: és que al nostre país succeeix tal cosa o tal altra. Cada
context té les seves especificitats però, com els comentava, les qüestions de
fons en els processos d'ensenyament - aprenentatge són molt més compartides (en
els seus aspectes positius i en les dificultats) del que pot semblar a primera
vista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada