dimarts, 9 de febrer del 2016

INTENTANT MILLORAR L'AVALUACIÓ AMB DOMINICANS I DOMINICANES



He passat una setmana (una mica més, a causa dels viatges) a la República Dominicana, impartint l'assignatura Avaluació d'aprenentatges en un màster sobre Avaluació. L'experiència ha estat molt enriquidora. Ho ha estat per l'excel·lent acollida de les persones d'aquell país i pel descobriment d'un territori al qual mai havia anat però, especialment, pel grau d'implicació i pels desitjos de transformació de la realitat educativa per part de les i dels participants en el curs.

Hem treballat al voltant de les funcions de l'avaluació, la seva relació amb les competències, la seqüència formativa ... i sobre les possibilitats d'innovació per millorar l'avaluació dels aprenentatges a la República Dominicana. Ho hem fet analitzant casos, llegint textos, parlant, co-avaluant ... i pensant en possibilitats factibles per a la millora. Sovint, els participants deien: és que al nostre país succeeix tal cosa o tal altra. Cada context té les seves especificitats però, com els comentava, les qüestions de fons en els processos d'ensenyament - aprenentatge són molt més compartides (en els seus aspectes positius i en les dificultats) del que pot semblar a primera vista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada