dimarts, 15 de març del 2016

MILLORS NOTES AMB L'EEES



Un estudi recent de Sara Puigví de la Universitat de Vic conclou que en les actuals titulacions de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) l'alumnat obté qualificacions millors que en l'anterior sistema (mig punt més de mitjana).

La investigadora ha treballat amb les dades de 2.555 alumnes de la seva Universitat i ha fet una comparació entre les qualificacions de cursos anteriors a la implantació de l'EEES i les de cursos on ja s'havia produït aquesta implantació. Entre una i altra situació les notes mitjanes passen de 6,96 a 7,40. L'autora de l'estudi també apunta que ara els estudiants suspenen menys crèdits respecte dels matriculats i són, en general, més eficients acadèmicament. Per a l'autora, aquestes dades es poden extrapolar al conjunt del sistema universitari català (ho afirma, després d'haver estudiat la base de dades Uneix, el sistema d'indicadors unificat del sistema públic de la Generalitat de Catalunya).

En una ocasió m’entrevistava una periodista sobre la posada en marxa de l'avaluació continuada a la Universitat i em preguntava si teníem dades quantitatives comparatives entre la realitat actual i l'anterior. Jo li deia que no, que només teníem informació qualitativa i no generalitzable. Ara tenim unes primeres dades quantitatives ... i sembla que són bones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada