dimecres, 14 de desembre del 2016

MOLT PER ANALITZAR I REFLEXIONAR



Ara que estem acabant l'any reviso la documentació que he anat acumulant per tenir material on escollir quan he de fer la meva entrada setmanal en aquest blog. La veritat és que he acumulat molts temes d'interès: l'evolució del moviment de renovació o d'innovació pedagògica que s'està vivint a Catalunya, els seus punts forts i alguns dubtes; la satisfacció pels últims resultats de les escoles espanyoles en l'informe PISA, probablement tan exagerada com ho era l'extrem negativisme quan els resultats eren pitjors; el pessimisme que manifesten en les enquestes els joves espanyoles a l'hora de buscar feina; l'insuficient despesa en educació a Espanya; les preocupants bosses de pobresa; l'alerta de l'ONU davant l'auge del feixisme a Europa i Estats Units; la possibilitat d'un pacte educatiu a Espanya (veurem ...); l'inici del debat sobre la possibilitat d'estendre l'educació obligatòria fins als 18 anys, entre d'altres.

Tal quantitat de temes rellevants al voltant de l'educació i del context social en què aquesta es desenvolupa és, d'una banda, positiu, ja que posa aquests temes en el debat social però, d'altra banda, és preocupant perquè moltes d'aquestes qüestions retraten una realitat que no afavoreix gaire l'optimisme. Aquesta quantitat de temes té un risc: que l'aparició de noves qüestions de manera continuada converteixi en caducs assumptes que no haurien de desaparèixer del debat social. Tornaré a algunes de les qüestions abans apuntades però m'ha semblat que també és important aturar-se en algun moment per revisar tot el que hi ha damunt la taula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada