dimecres, 18 de gener del 2017

ANALITZAR LES NECESSITATS DEL SISTEMA



Mentre a l'horitzó apareix la possibilitat (creuem els dits) d'un pacte d'educació, és convenient tenir presents els principals reptes de l'educació a Espanya, segons el recent informe anual de l'OCDE: les xifres de fracàs i abandonament escolar segueixen sent molt elevades (tot i que han millorat una mica) i la formació professional no acaba d'esdevenir una opció prou escollida. A això cal afegir el baix nivell del PIB dedicat a l'educació. En l'informe novament es destaca que, si bé el sou inicial dels docents no és baix respecte al de docents d'altres països, posteriorment gairebé no s'incrementa. També es detecta que a Espanya es treballa 880 hores en educació primària i 713 en l'educació secundària obligatòria mentre que la mitjana en els països de l'OCDE és de 776 i 694 hores, respectivament. També s'informa que les noies segueixen preferint carreres humanístiques mentre que els nois prioritzen les tècniques i científiques (la bona notícia és que a les noves matrícules d'educació superior el percentatge de dones és una mica superior al d'homes, el 52,5%).

Identificar les necessitats a cobrir i també les potencialitats (la dedicació dels i les docents, per exemple) és en el primer que hi ha d'haver acord.
I ja en aquest pas inicial pot ser que compartir la interpretació de fons no sigui tan senzill. No perdem la confiança, encara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada