dimecres, 22 de març del 2017

RELACIÓ ENTRE CONCENTRACIÓ I FRACÀS ESCOLAR



Ara que som a les portes d’un nou procés d’assignació i d’elecció de centre escolar pel proper curs, ve a tomb recordar que, segons el darrer Informe PISA, la concentració d’alumnes pobres (la majoria de vegades, també immigrants) en una mateixa escola perjudica el rendiment acadèmic d’aquest alumnat. Els estudiants de famílies amb un baix nivell social i cultural obtenen 441 punts en la prova PISA de Matemàtiques si estan escolaritzats en centres amb un alt percentatge d’alumnat vulnerable mentre que obtenen 471 punts si ho estan en centres amb un percentatge inferior.

Aquestes dades corroboren que la concentració de nens pobres en unes determinades escoles (de les quals fugen els que tenen més recursos) és un fet preocupant. És d’admirar la feina i la dedicació de molt professorat que treballa en aquests centres però des de l’Administració educativa caldria treballar més intensament per evitar les escoles gueto, unes escoles a les quals només hi van els fills i les filles de famílies sense suficients recursos econòmics per buscar una altra escola. No és una qüestió gens fàcil de resoldre però abordar-la més intensament hauria de ser una prioritat. És de justícia que es faci així.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada