dimecres, 16 de maig del 2018

EDUCACIÓ EMOCIONAL, EDUCACIÓ INTEGRAL



L'educació emocional està de moda... bé, ho està en teoria però no sé si realment es té prou en compte en molts centres educatius. Per què està de moda? Doncs, entre altres raons, perquè la intel·ligència emocional cada vegada és un valor més preuat al món laboral. Tot i que encara se segueixen utilitzant tests de coeficient intel·lectual, cada cop està més assumit que els aspectes actitudinals i emocionals influeixen molt -probablement més que la racionalitat estricta- en el comportament i en les decisions que prenen les persones. La capacitat per gestionar els propis sentiments i per relacionar-nos amb els sentiments dels altres és cabdal per anar per la vida. I no és una intuïció, hi ha investigacions que ho constaten.

La cultura acadèmica sovint té poc en compte la vessant emocional, especialment a mesura que anem pujant en els nivells del sistema educatiu. Caure en l'altre extrem, responent a la moda, tampoc sembla una opció encertada. No és res nou que l'educació hauria de ser integral de la persona de manera que l'ajudés a desenvolupar totes les seves capacitats. Les capacitats cognitives, afectives, d'interacció i inserció social... s'han de desenvolupar conjuntament donat que les persones no estem fetes de components estancs, sinó que les diverses capacitats s'influeixen entre si. O sigui, es requereix una visió integral i sistèmica de la persona en la qual se la pugui ajudar i acompanyar en el seu aprenentatge en funció de les necessitats i potencialitats de cada moment. És més fàcil de dir que de fer però si l'interès pels aspectes emocionals serveix per enfortir aquesta visió d'educació integral, benvingut sigui aquest interès.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada