dimecres, 7 de novembre del 2018

EL QUE ÉS IMPORTANT SÓN LES PERSONES


Porto un mes jubilat. Estic dirigint dues tesis doctorals, he acceptat codirigir un projecte molt interessant d'una Fundació (ja en parlaré més endavant), he de preparar una ponència per finals de novembre... però ara treballo d'una altra manera: el temps em condeix i això fa que hagi constatat quant de temps invertia cada dia en traslladar-me de casa a la feina i de la feina a casa i quants imprevistos sorgien quan em volia dedicar a avançar una tasca. La perspectiva ajuda a veure coses i a reafirmar-ne d'altres.

Pensant en la meva trajectòria professional, una de les coses en que em reafirmo és en que l'important són les persones: les relacions que estableixes, el treball compartit, l'ajuda mútua... L'educació la fan persones i els seus efectes depenen fonamentalment de com són i què fan les persones amb que un es troba. Sovint ho oblidem. Ho obliden les Administracions quan no cuiden suficientment el seu personal però també ho oblidem nosaltres quan no som prou empàtics, tenim poca sensibilitat o ens falta una mica més de paciència amb els altres. El que al final quedarà (i ens quedarà) serà el fruit de les relacions entre persones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada