Fa uns mesos es
va presentar l’informe “El fracàs escolar dels descendents de la inmigració a
Catalunya: més que una assignatura pendent” del Centre d’Estudis Demogràfics
(CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona. En l’informe s’ha estudiat el
percentatge d’alumnat de quart d’ESO de les escoles públiques que no han
obtingut el títol (el curs 2015-2016): un 10,3% de l’alumnat autòcton, un 17,3%
de l’alumnat de segona generació d’immigrants (nascuts al nostre país de pares
nascuts a l’estranger) i un 29,2% dels immigrants de primera generació (nascuts
a l’estranger). El fracàs és més baix
entre l’alumnat d’origen europeu i americà que entre el d’origen asiàtic (amb
grans diferències segons el lloc de procedència) i africà.
Les dades
constaten el que alguns ja intuïen i són preocupants, tant per les dificultats
que tenen aquests adolescents com pel risc de fractura social. Prendre
mesures per afavorir uns millors resultats és imprescindible (per equitat i pel
que ens hi juguem com a societat) i aquí estem tots implicats perquè –com es
diu a l’informe- es requereix millorar el sentiment de “pertinença compartida i
confiança mutua”. La qüestió va més
enllà de l’escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada