dimecres, 31 d’octubre del 2018

EL FRACÀS ESCOLAR DELS FILLS D’IMMIGRANTS


Fa uns mesos es va presentar l’informe “El fracàs escolar dels descendents de la inmigració a Catalunya: més que una assignatura pendent” del Centre d’Estudis Demogràfics (CED) de la Universitat Autònoma de Barcelona. En l’informe s’ha estudiat el percentatge d’alumnat de quart d’ESO de les escoles públiques que no han obtingut el títol (el curs 2015-2016): un 10,3% de l’alumnat autòcton, un 17,3% de l’alumnat de segona generació d’immigrants (nascuts al nostre país de pares nascuts a l’estranger) i un 29,2% dels immigrants de primera generació (nascuts a l’estranger).  El fracàs és més baix entre l’alumnat d’origen europeu i americà que entre el d’origen asiàtic (amb grans diferències segons el lloc de procedència) i africà.

Les dades constaten el que alguns ja intuïen i són preocupants, tant per les dificultats que tenen aquests adolescents com pel risc de fractura social. Prendre mesures per afavorir uns millors resultats és imprescindible (per equitat i pel que ens hi juguem com a societat) i aquí estem tots implicats perquè –com es diu a l’informe- es requereix millorar el sentiment de “pertinença compartida i confiança mutua”.  La qüestió va més enllà de l’escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada