dimecres, 23 de gener del 2019

DIFICULTATS PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL A L’ESCOLA


Segons un recent estudi de la xarxa d’informació sobre Educació a Europa (Eurydice), a Espanya es registra la taxa més alta d’abandonament escolar d’alumnat d’origen estranger: un 31,9%, el doble que la taxa d’abandonament de l’alumnat d’origen espanyol (15,6%). Les notes de l’alumnat d’origen estranger també són inferiors.

Millorar aquesta situació és un repte que li està resultat difícil al sistema educatiu espanyol. És clar que els canvis legislatius que va impulsar en el seu moment el Partit Popular (la tristament famosa “llei Wert”) no afavorien precisament el repte. L’escola ha de complir una funció inclusiva clau i les dificultats per ajudar a la inclusió escolar d’alumnat d’origen estranger posen en qüestió aquesta funció: se’n ressenten els afectats i se’n ressent la societat en el seu conjunt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada