El passat 6 de febrer, l’ensenyament d’Educació Social de la Universitat de
Barcelona va organitzar una jornada de treball amb el professorat. Amb motiu de
la meva recent jubilació, em van convidar a fer una conferència titulada El grau en Educació Social de la UB:
febleses, fortaleses i reptes. Una mirada de futur des de l’experiència.
Després de la conferència es van formar grups de treball i es va fer una posada
en comú per mirar d’identificar temes prioritaris per millorar la qualitat del
grau.
Sempre és difícil seleccionar quins poden ser temes clau. A la meva
conferència vaig optar per tractar-ne set que, de ben segur, poden ser també
temes centrals per donar passos endavant en la millora d’altres ensenyaments: formar
en competències, relació teoria-pràctica, aprenentatge profund i aprenentatge
superficial, l’avaluació, interdisciplinarietat / transversalitat, aprenentatge
autònom i innovació en el grau. Evidentment podia haver escollit altres temes
(per exemple: les dificultats lectores dels estudiants) però em sembla que els
set triats són qüestions clau, algunes perquè les tenim presents però no acabem
de treure-li l’entrellat del tot i altres perquè ens les hem plantejat molt
poc, tot i la seva importància (per exemple, el tema de la
interdisciplinarietat / transversalitat). N’aniré parlant en properes entrades
d’aquest blog.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada