dimecres, 13 de febrer del 2019

TEMES PER A MILLORAR UN ENSENYAMENT


El passat 6 de febrer, l’ensenyament d’Educació Social de la Universitat de Barcelona va organitzar una jornada de treball amb el professorat. Amb motiu de la meva recent jubilació, em van convidar a fer una conferència titulada El grau en Educació Social de la UB: febleses, fortaleses i reptes. Una mirada de futur des de l’experiència. Després de la conferència es van formar grups de treball i es va fer una posada en comú per mirar d’identificar temes prioritaris per millorar la qualitat del grau.

Sempre és difícil seleccionar quins poden ser temes clau. A la meva conferència vaig optar per tractar-ne set que, de ben segur, poden ser també temes centrals per donar passos endavant en la millora d’altres ensenyaments: formar en competències, relació teoria-pràctica, aprenentatge profund i aprenentatge superficial, l’avaluació, interdisciplinarietat / transversalitat, aprenentatge autònom i innovació en el grau. Evidentment podia haver escollit altres temes (per exemple: les dificultats lectores dels estudiants) però em sembla que els set triats són qüestions clau, algunes perquè les tenim presents però no acabem de treure-li l’entrellat del tot i altres perquè ens les hem plantejat molt poc, tot i la seva importància (per exemple, el tema de la interdisciplinarietat / transversalitat). N’aniré parlant en properes entrades d’aquest blog.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada