dimecres, 27 de març del 2019

UN TALLER SOBRE AVALUACIÓ CONTINUADA


Fa poc, vaig ser a la Universidad San Jorge de Zaragoza impartint un taller sobre avaluació continuada a la Universitat. Vam treballar el concepte d’avaluació continuada, la relació de les estratègies d’avaluació amb les competències i amb els diferents tipus de continguts d’aprenentatge i el concepte de seqüència formativa. Els participants van analitzar punts forts i punts febles per a millorar l’avaluació continuada en el seu context i, a partir d’aquí, es van elaborar algunes propostes per aquesta millora.

El format de Taller afavoria el diàleg i la relació entre la teoria i la pràctica. Es va valorar com especialment interessant haver tractat sobre el concepte d’avaluació continuada en relació a les funcions formativa (de regulació de la pràctica docent) i formadora (de regulació del procés d’aprenentatge per part de l’estudiant) perquè, sovint, el que prima desmesuradament és la funció acreditativa. Les funcions que requereixen una avaluació continuada són la formativa i la formadora. Saber, en cada moment, quina o quines funcions està complint l’avaluació és essencial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada