Fa poc, vaig ser a la Universidad San Jorge de Zaragoza impartint un taller
sobre avaluació continuada a la Universitat. Vam treballar el concepte d’avaluació
continuada, la relació de les estratègies d’avaluació amb les competències i
amb els diferents tipus de continguts d’aprenentatge i el concepte de seqüència
formativa. Els participants van analitzar punts forts i punts febles per a
millorar l’avaluació continuada en el seu context i, a partir d’aquí, es van
elaborar algunes propostes per aquesta millora.
El format de Taller afavoria el diàleg i la relació entre la teoria i la pràctica.
Es va valorar com especialment interessant haver tractat sobre el concepte d’avaluació
continuada en relació a les funcions formativa (de regulació de la pràctica
docent) i formadora (de regulació del procés d’aprenentatge per part de l’estudiant)
perquè, sovint, el que prima desmesuradament és la funció acreditativa. Les
funcions que requereixen una avaluació continuada són la formativa i la
formadora. Saber, en cada moment, quina o quines funcions està complint l’avaluació
és essencial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada