A la Cimera Mundial per a la Innovació en Educació 2019, celebrada fa pocs
dies a Qatar, es va lliurar el premi al millor projecte educatiu del món, un
premi del qual s'han fet ressò els mitjans de comunicació. El premi va recaure
en el projecte liderat pel professor Larry Rosenstock, fundador a manera
experimental de l'escola High Tech High de San Diego (Estats Units), com una
resposta a la preocupació del Departament d'Educació del Govern americà per
combatre el fracàs escolar. Aquest centre privat, sufragat amb fons públics,
s'ha convertit en un referent en innovació educativa.
El premiat ha manifestat que el reconeixement reafirma dues de les seves
principals conviccions: la potencialitat de l'aprenentatge per projectes i la
resposta positiva dels adolescents quan tenen l'oportunitat d'aportar un
treball al que troben sentit. Res de nou en la literatura pedagògica i quelcom
que suposa trencar amb maneres de fer que ja no resulten adequades en un segle
on la informació és a tot arreu i en què es requereix el desenvolupament de
competències per a resoldre problemes. Res de nou però un enfocament que
segueix trobant moltes resistències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada