dimecres, 27 de novembre del 2019

PROFESSORAT QUE ES VOL FORMAR PER FER UNA MILLOR DOCÈNCIA


Aquests dies imparteixo un taller dins del Màster en Docència Universitària per a professorat novell. Aquest Màster, que es desenvolupa al llarg de dos cursos, ja té una llarga tradició a la Universitat de Barcelona. El professorat que el cursa ha d’anar elaborant una carpeta o portafoli docent que haurà de presentar per escrit i defensar oralment com a treball final. El taller en el que participo forma part del mòdul Planificació i organització docent. En aquest mòdul, s’ha de presentar un treball (per al conjunt del mòdul) consistent en analitzar un pla docent i un programa d’una assignatura i proposar com millorar-los.
Al llarg dels anys, aquest màster ha format docentment un bon nombre de professorat tot i que l’actual inestabilitat laboral a les universitats ha portat a que molts dels que l’han cursat hagin deixat la Universitat de Barcelona. L’altra cara de la moneda són els projectes i els grups d’innovació docent que han sorgit a iniciativa de professorat que ha cursat el Màster. Tenint en compte que la carrera professional universitària depèn molt més de la trajectòria en recerca que en docència, és admirable que hi hagi tant professorat interessat per formar-se en temes docents. És clar que mentre ens haguem d’admirar perquè hi hagi professores i professors preocupats per formar-se com a docents, voldrà dir que les polítiques no acaben d’afavorir suficientment la millora docent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada