S’acosten les festes de Carnaval i moltes escoles i altres entitats
educatives es preparen per a celebrar-les. En el Carnaval hi trobem disfresses,
carotes, rues, coples i festes en entitats i al carrer. Tot i que arreu del món
es celebra de diverses maneres, una característica comuna és la de ser un
període de permissivitat i d’una mica de descontrol.
En els centres educatius que el celebren, acostuma a haver-hi un dia on
tothom es disfressa. El Carnaval és una festa que demana preparació (cal
decidir de que anirem disfressats, preparar les disfresses, organitzar les
desfilades...) i que nens i nenes acostumen a viure amb il·lusió. Per tant, és
una bona oportunitat educativa: prendre decisions en comú, organitzar-se,
distribuir responsabilitats, coordinar-se amb les famílies, aprendre a valorar
la gresca compatida... Però, com entomem la idea de permissivitat i de cert
descontrol que és la idea central de la festa? Els educadors i educadores, com
entenem aquesta idea?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada