dimecres, 12 de febrer del 2020

CARNAVAL: TRENCAR L’ORDRE?


S’acosten les festes de Carnaval i moltes escoles i altres entitats educatives es preparen per a celebrar-les. En el Carnaval hi trobem disfresses, carotes, rues, coples i festes en entitats i al carrer. Tot i que arreu del món es celebra de diverses maneres, una característica comuna és la de ser un període de permissivitat i d’una mica de descontrol.

En els centres educatius que el celebren, acostuma a haver-hi un dia on tothom es disfressa. El Carnaval és una festa que demana preparació (cal decidir de que anirem disfressats, preparar les disfresses, organitzar les desfilades...) i que nens i nenes acostumen a viure amb il·lusió. Per tant, és una bona oportunitat educativa: prendre decisions en comú, organitzar-se, distribuir responsabilitats, coordinar-se amb les famílies, aprendre a valorar la gresca compatida... Però, com entomem la idea de permissivitat i de cert descontrol que és la idea central de la festa? Els educadors i educadores, com entenem aquesta idea?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada