dimecres, 19 de febrer del 2020

LLIBRE SOBRE PLANIFICACIÓ DOCENT A LA UNIVERSITAT


Ara que estic jubilat he tingut temps per a portar a terme un dels projectes que tenia pendents des de feia temps: la publicació d'un llibre sobre la planificació docent a la Universitat. Convençut de la importància de la planificació, en el llibre s'intenta compaginar la fonamentació amb suggeriments i exemples. A la primera part es proposen referents per fonamentar les decisions docents a la universitat; en la segona, es tracta del pla o guia docent i del programa de l'assignatura; en la tercera, de la planificació del dia a dia; a l'epíleg, es presenten tres casos i una perspectiva de futur.


M'he responsabilitzat de la major part de el llibre però, en l'autoria, m'han acompanyat professores i professors amb una destacada trajectòria en la innovació, investigació i gestió universitàries: Miquel Martínez, que reflexiona sobre el nou rol docent; Begoña Gros, que tracta sobre la tecnologia actual i els nous entorns d'aprenentatge universitari; el grup d'innovació TRANS.EDU, que aborda el tema de l'avaluació del procés d'aprenentatge; Beatriz Jarauta, que escriu sobre la col·laboració entre docents i Francesc Imbernon, que proposa reptes de futur sobre la planificació docent. Es tracta de companyes i companys amb els quals, al llarg dels anys, he tingut l'oportunitat d'aprendre i de compartir el repte de dissenyar polítiques i estratègies encaminades a la millora de la docència universitària. Recullo unes paraules de la introducció que reflecteixen el que penso sobre la col·laboració d'aquests col·legues: aquesta obra "és col·lectiva, tot i que cada un d'ells només ha escrit un capítol, el conjunt del llibre està impregnat de les seves aportacions. Després de tants anys de treball en col·laboració, no podria ser d'una altra manera ". Esperem que sigui útil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada