Ara que estic jubilat he tingut temps per a portar a terme un dels projectes
que tenia pendents des de feia temps: la publicació d'un llibre sobre la
planificació docent a la Universitat. Convençut de la importància de la
planificació, en el llibre s'intenta compaginar la fonamentació amb
suggeriments i exemples. A la primera part es proposen referents per fonamentar
les decisions docents a la universitat; en la segona, es tracta del pla o guia
docent i del programa de l'assignatura; en la tercera, de la planificació del
dia a dia; a l'epíleg, es presenten tres casos i una perspectiva de futur.
M'he responsabilitzat de la major part de el llibre però, en l'autoria,
m'han acompanyat professores i professors amb una destacada trajectòria en la
innovació, investigació i gestió universitàries: Miquel Martínez, que reflexiona
sobre el nou rol docent; Begoña Gros, que tracta sobre la tecnologia actual i
els nous entorns d'aprenentatge universitari; el grup d'innovació TRANS.EDU,
que aborda el tema de l'avaluació del procés d'aprenentatge; Beatriz Jarauta,
que escriu sobre la col·laboració entre docents i Francesc Imbernon, que
proposa reptes de futur sobre la planificació docent. Es tracta de companyes i
companys amb els quals, al llarg dels anys, he tingut l'oportunitat d'aprendre
i de compartir el repte de dissenyar polítiques i estratègies encaminades a la
millora de la docència universitària. Recullo unes paraules de la introducció
que reflecteixen el que penso sobre la col·laboració d'aquests col·legues:
aquesta obra "és col·lectiva, tot i que cada un d'ells només ha escrit un
capítol, el conjunt del llibre està impregnat de les seves aportacions. Després
de tants anys de treball en col·laboració, no podria ser d'una altra manera
". Esperem que sigui útil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada