dimecres, 15 d’abril del 2015

MÒBILS A L’AULA




Alumnat, telèfons mòbils i aula: un tema complex i controvertit. En alguns centres educatius es prohibeix l'ús del mòbil, de vegades fins i tot al pati. L'ús del mòbil distreu l'estudiant, dificulta la seva atenció i possibilita usos inadequats (enregistraments sense permís, per exemple). En altres centres, el mòbil s'utilitza en algunes classes com a recurs tecnològic per facilitar el procés d'aprenentatge.

Hi ha arguments a favor i en contra del seu ús. Són arguments consistents. D'una banda, és cert que l'atenció i la concentració són necessàries per aprendre en profunditat i també ho és que la consulta constant al mòbil no la facilita. D'altra banda, no és menys cert que la institució escolar no ha de viure aïllada, ja que aquest aïllament és una cosa que sovint se li critica. Ja fa molts anys que sentim que l'escola hauria d’educar per a la vida. A més, formar en l'ús de les tecnologies és un dels principals reptes, precisament pel paper que tenen en la societat actual i, específicament, en la infància i la joventut.

Ensenyar a utilitzar críticament els instruments tecnològics és fonamental per a l'educació de la infància i la joventut. L'opció de prohibir aquests instruments en les hores escolars no hi ajuda, al contrari. El tema no és gens senzill però convertir l'escola en un parèntesi en la vida real de l'estudiant potser no sigui la millor opció.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada