Ja hem arribat a aquells dies en que
el comentari més sentit entre el professorat universitari amb qui em trobo al
departament és: tinc una pila de treballs per corregir! Tot i que facis
avaluació continuada, les evidències al final de la seqüència educativa són
molt importants per poder fer un judici de valor sobre el grau d'aprenentatge
de l'estudiant. Comparteixo amb molts companys i companyes la sensació que
aquestes correccions són de les feines menys gratificants que tenim els i les
docents. Suposo que és per la quantitat de treballs a revisar però també per la
sensació que -a diferència de l'avaluació formativa i formadora al llarg del
curs- aquesta avaluació acreditativa ajuda poc al procés d'aprenentatge de
l'estudiant. Es certifiquen uns resultats i poca cosa més.
De totes maneres, no crec que aquesta
situació pugui millorar gaire si realment ens creiem que l'aprenentatge és un
procés, que cal anar recorrent-lo pas a pas, arribant a fites successives i que
aquest aprenentatge es va mostrant amb evidències d'avaluació, durant el procés
i quan aquest arriba a una de les seves fites. I, és clar, tot això s'ha de
combinar amb la nostra responsabilitat de certificar l'aprenentatge realitzat.
Podríem fer exàmens tipus test però no és això companys, no és això.
Bé, no m'allargo més que encara tinc
un munt de treballs per revisar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada