dimecres, 21 de setembre del 2016

UNA SETMANA A DOMINICANA



He passat, de nou, una setmana a Sto. Domingo (República Dominicana) impartint dues assignatures en un màster (maestría, en diuen allà) d’avaluació educativa. Com la primera vegada que hi vaig anar, al febrer, la implicació de l’estudiantat ha estat alta. 



Hi ha a qui li agraden aquests viatges de feina. D’entrada, no és el meu cas i és per això que sóc reticent a fer-los (per motius diversos, entre ells perquè ja tinc prou feina en el meu context) però quan has pres l’opció de desplaçar-te, l’experiència acostuma a ser molt gratificant. Ho és per la sensació que pots aportar una miqueta (molt menys del que sembla, segurament) a la formació docent de persones d’aquests països i ho és per les vivències que tens en una societat que contrasta, en moltes coses, amb la nostra. Aquests viatges sempre et fan pensar. Si, com ha estat en el meu cas, a més et trobes amb un grup humà amb el que hi ha sintonia, tornes a casa cansat però amb el cor satisfet. Tornes conscient que engegar processos de millora docent no els serà gens fàcil però que les voluntats posades en comú poden aconseguir donar passes endavant. Sort, companyes i companys dominicans!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada