dilluns, 23 de gener del 2012

LLIBRES DE TEXT DIGITALS (Recull de premsa)

El Periódico digital 19-1-12

PRESENTACIÓ A NOVA YORK
Apple vol que l'iPad reinventi els llibres de text
La multinacional impulsa l'ús de la seva tauleta en el sector educatiu nord-americà
La firma de la poma ofereix eines per a l'edició de llibres i eliminar la intermediació editorial

Dijous, 19 de gener del 2012
EL PERIÓDICO / Barcelona
Apple carrega ara contra la línia de flotació del sector editorial. Els llibres de text. L'escenari triat per a la presentació ha estat aquest dijous el Museu Guggenheim de la gran poma. L'invent es diu iBooks 2 i suposarà segons la firma de la poma "la reinvenció del llibre de text" tal com el coneixem actualment. El mercat educatiu és atractiu, sempre ho ha estat per a Apple, i l'objectiu ara és situar l'iPad com una eina bàsica per a professors i alumnes als EUA. Després, a la resta del món.
El plantejament d'Apple és ambiciós. Tant, que sembla difícil que el llibre convencional pugui competir amb l'alternativa proposada en el cas que aquesta es popularitzi. El plantejament de la multinacional nord-americana permetria al lector no només la lectura del llibre i buscar informació complementària a través de la web, també complementaria la lliçó amb animacions 3D o definicions actualitzades en temps real. La lectura podrà fer-se en manera vertical o apaïsada, i també hi haurà lloc per a les anotacions o algun qüestionari per reforçar el que s'ha après. Un format nou que permet aprofitar les seves possibilitats tècniques per millorar l'experiència educativa. Les primeres editorials que s'han pujat al carro d'iBooks 2 i els seus llibres de text han estat Pearson, McGraw Hill i Houghton Mifflin Harcourt, oferint totes alguns volums o capítols de regal com a reclam. L'aplicació estarà disponible de manera gratuïta, però cada llibre rondarà els 15 dòlars en el mercat americà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada