A la Universitat fem docència, gestió i recerca. En
aquest darrer àmbit, estem desenvolupant dos projectes que em semblen molt
interessants. Un d'ells, consisteix en treballar un mateix cas a cinc classes
de cinc titulacions diferents: mestre, pedagogia, educació social, psicologia i
psicopedagogia. Aquestes titulacions formen a futurs professionals que poden intervenir
a l'escola i que haurien d'haver aprés a treballar interdisciplinàriament entre
ells. I d'això precisament va el projecte: volem estudiar quines són les
microcompetències que els ajudarien a aprendre a treballar d'aquesta manera.
Primer, a cada classe, s'analitza el cas (una
situació problemàtica en una classe d'educació primària) i s'elabora un
document amb l'anàlisi i propostes d'acció que es penja a un campus compartit
amb els estudiants de les altres titulacions, que al seu torn han de penjar els
seus respectius documents. Aleshores, s'obre un període per debatre en un fòrum
(per grups interdisciplinaris) els documents i mirar de consensuar una anàlisi
i propostes d'acció. Finalment, en una sessió presencial (amb els estudiants
que hi poden assistir) i cadascú amb el bagatge del debat al fòrum, s'intenta
consensuar una acció (en petit grup multidicsiplinar) per donar resposta a la
situació plantejada en el cas. En paral·lel, es passen qüestionaris als
estudiants al llarg del procés, es recullen relats del professorat i informes
de les diferents fases del projecte per tal d'esbrinar quines serien les
microcompetències per millorar (o per introduir, potser) el treball en equip
interdisciplinari a la formació universitària. Estem en ple desenvolupament del
projecte, a veure què en traurem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada