dimarts, 15 d’abril del 2014

LA SETMANA D'UN PROFESSOR UNIVERSITARI (8)

Aquesta setmana m'ha tocat revisar els informes del projecte que estan realitzant els estudiants del grau.  En aquest cas no qualifico, només he de preparar un bon retorn que els ajudi a seguir avançant. Dijous vàrem dedicar cinc hores seguides, junt amb la professora de l'altra assignatura amb la que ens coordinem, per fer la devolució a cada grup, una mitja hora aproximadament en cada cas. Aquestes devolucions crec que són molt útils però, de vegades, són una mica desesperants, perquè veus que alguns estudiants no tenen clares algunes qüestions a les que hi hem dedicat un bon temps de les classes. Crec que el problema -i així els hi comento- és que no llegeixen ni estudien i no n'hi ha prou amb assistir a classe... i no parlem de qui quasi  ni apareix.  Dóna la sensació de que, en algunes titulacions, una part de l'alumnat no té del tot clar que significa ser estudiant universitari. És una sensació compartida amb molts altres professors i professores.

Abans de dijous, a banda d'allò més habitual, vaig assistir a una reunió de coordinació del treball final de grau, vaig treballar en el projecte casos en xarxa... i vaig seguir, una part per la ràdio i una altra per televisió, el debat en el parlament espanyol a partir de la petició del parlament català de transferència de l'autorització per celebrar una consulta sobre la relació entre Catalunya i la resta d'Espanya. També vaig assistir a una part d'una interessant jornada sobre experiències en el camp de l'educació social que vam coorganitzar diverses assignatures. Em va cridar l'atenció la idea, cada vegada amb més força a Europa, de que per donar alternatives reals a la població sense llar se li ha d'oferir un pis on es pugui viure sol, amb algunes condicions, entre les quals acceptar com a mínim una visita setmanal d'un educador.

Dimecres la Junta de la Facultat de Formació del Professorat i la de la Facultat de Pedagogia vam aprovar, en paral·lel, la Memòria per a la constitució de la nova Facultat d'Educació. Per la tarda, faig classe en el Màster i, tot seguit, dues tutories de treball de final de grau.


El matí de divendres el puc dedicar sencer a treball de despatx, només amb alguna visita curta. A les dues i mitja tanco la persiana. Començo vacances donat que, tot i que no ho volgués fer, la propera setmana la Universitat de Barcelona tanca tots els edificis, per estalviar. Ha estat un trimestre llarg.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada