dimarts, 24 de febrer del 2015

CONSUM DE TELEVISIÓ



El consum de televisió a Espanya es manté en les seves cotes més altes des que es va iniciar la crisi econòmica, segons un estudi de Barlovento Comunicación, aparegut a principis d'aquest any. La mitjana de consum el 2014 va ser de quasi quatres hores per persona i dia (239 minuts).

Tot i les tecnologies més recents i la importància d'Internet, la televisió segueix ocupant un lloc central en les llars i en la situació de crisi esdevé un recurs d'oci molt assequible. Aquesta presència de la televisió en les nostres vides, amb més d'un aparell a moltes cases, reforça la seva funció educadora de la població. És això que se n'ha dit educació informal. S'ha escrit molt sobre la incidència d'aquest tipus d'educació en general i sobre la de la televisió en particular. També s'ha parlat força sobre la necessitat de l'educació de la lectura audiovisual i sobre la importància de que els organismes públics vetllin perquè els canals televisius respectin la normativa de protecció a la infància però, sovint, aquesta normativa no es compleix.

Les dades actuals sobre el consum televisiu han de servir per reforçar tot això, per no deixar de tenir present que la televisió sempre hi és i que transmet constantment missatges, amb un embolcall tecnològic que els fa atractius, i que aquests missatges sempre obeeixen a determinats interessos, de vegades més que qüestionables.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada