dimecres, 25 de setembre del 2019

EL MÒBIL A CLASSE


El Consell Escolar de Catalunya acaba d'aprovar un informe sobre els dispositius mòbils als centres escolars en el qual considera que és recomanable l'ús dels mòbils a les aules perquè és tracta d'una tecnologia integrada a la vida quotidiana que pot millorar la pràctica educativa. L'informe assenyala que cal educar en l'ús dels mòbils des d'una perspectiva de pensament crític. Es considera que l'ús dels mòbils pot afavorir la motivació i la innovació metodològica, incloent el treball cooperatiu.  Així mateix, es demana a l'Administració que impulsi iniciatives per a la formació del professorat en l´ús didàctic de recursos tecnològics.

El mòbil, avui en dia, és molt més que un aparell per emetre i rebre trucades. Segurament ja som ben pocs els que tenim el mateix mòbil des de fa temps i només el fem servir per a telefonar i, com a màxim, enviar un SMS.
Aquest informe es situa just a l'altre extrem de decisions com, per exemple, la de l'Administració francesa que ha prohibit l'ús dels mòbils als recintes escolars. Això palesa que el tema no és senzill però, des del meu punt de vista, les prohibicions no faciliten una escola lligada al seu context ni l'oportunitat d'aprendre críticament... i, sovint, provoquen un efecte rebot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada