dimarts, 31 de maig de 2016

DESAPROFITAR UNA BONA OPORTUNITAT



Aquests dies, amb els estudiants universitaris de grau, estem tancant el treball conjunt de dues assignatures: consisteix en el disseny d'un projecte socioeducatiu a partir d'un diagnòstic realitzat el quadrimestre anterior, també com a treball conjunt de dues assignatures. Es tracta, per tant, d'un projecte conjunt de quatre assignatures, de dos departaments diferents, realitzat al llarg de tot el curs.

Els projectes elaborats s'han de presentar a la resta de la classe i al conjunt del professorat que ha intervingut en el projecte, en els últims dies de classe. Aquestes presentacions són, des del punt de vista del professorat, de gran interès per a la formació dels estudiants: pel que suposa haver de presentar el treball realitzat però també per l'oportunitat de conèixer quins projectes han dissenyat els companys i companyes de classe. La presentació és una oportunitat de veure exemples pràctics.

És per aquest valor formatiu, i per respecte als que exposen, que ens sembla molt important que els i les estudiants assisteixin a les presentacions. El problema és que som a final de curs i les urgències apreten pel que l'assistència mai és tan elevada com hauria de ser-ho. Estem convençuts que aquesta laxitud en l'assistència és un bon exemple de com el que és urgent s'anteposa, sovint, a l'important. No sabem com resoldre la situació, més enllà d'establir controls d'assistència que no creiem que serveixin per anar al fons de la qüestió. És una llàstima perquè, els que no assisteixen o ho fan només parcialment, es perden un dels moments més formatius del curs. Pel que hem comentat amb altres professors i professores és quelcom que passa sovint. S'accepten idees sobre com afrontar aquesta qüestió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada